7.6.2011

Lemmikkijuttua!

Olen nyt siis varanut varmasti hiirilapsen itselleni. Poika on musta ja nimeksi tulee Kamina :#3
Alustavasti olen myös jutellut tossa mutaman korttelin päässä asuvan rottakasvattajan kanssa että ottaisin kaksi poika rottaa, toisen kasvatukseen ja toisen omaksi. Väreiltään pojat ovat musta ja badger mm ja nimiks tulis Varjo ja Nega. Pisteet niille jotka tietävät mistä nimetovatperäisin :D

Mulla ei ole koskaan ollut jyrsijöitä, ja tiedän että voi olla vähän hölmöä ottaa monta samaan hyömyyn, mutta parasta on se että huolehdin heidät kyllä takaisin kasvattajalle jos joku menee pieleen. Mulla on silti ollut tosi kivaa ton Pullan kanssa, eilen laitoin sille puuroa ja leikin sen kanssa pitkään ja lopuksi se nukahti mun reidelle tyytyväisenä ja rapsuttelin sen korvia.
En tule mistään niin onnelliseksi kuin siitä että eläin jolla ei ole mitään pakkoa pitää musta tai mielistellä mua osottaa kiintymystään.

Se että herään aamulla niin että sänkyni jalkopäässä nukkuu 3 kissaa ja yksi tyynyn vieressä ja kaikki toivottavat hyvät huomenet omalla tavallaan kertoo mulle että olen tärkeä ja mua tarvitaan tässä mailmassa.
Silloin kun on vaikeaa lemmikeistä saa tekemistä eikä vain kyhjötä yksin. Ne myös pakottavat eteenpäin ja huolehdin itsestänikin paremin kun tiedän että mun pitää pitää jotakin muustkin huolta kuin itsestäni. Kissat myös ehkäisee stressiä ja vähentää sydänsairauksia joidenkin tutkismusten mukaan. Sydänkohtauksen melkein olen silti kokenut useastu kun kissa tipuu ikkunasta, syö ampiaisen, karkaa tai muuta vastaavaa. Mutta on se sen arvostakin.
Moni ei tällasita ymmärrä, ainakaan ykskään mun sukulaisista.

1 kommentti:

  1. Voi kyllä noi karvavauvat vaan pitää mielen virkeänä<3 Ja ne lohduttaa kun on paha olla ja ne ilahduttaa hölmöyksillään. On ne niin ihania kun ne tunkee syliin ja nukahtaa siihen viekkuun<3 Minni just juttelee mulle, kova miu miu on meneillään ja sen mielestä ei ole kivaa, että mulla on läppis sylissä eikä se mahdu xD Mult voi kysyy jyrsijöistä jos tulee jotain ongelmaa :)

    VastaaPoista